preloader

CRS

Шановні клієнти! 


19 серпня 2022 року Україна приєдналася до Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (Multilateral Competent Authority Agreement on Automatic Exchange of Financial Account Information) (далі – Багатостороння угода CRS).


Таким чином, Україна долучилася до міжнародної системи автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки відповідно до Загального стандарту звітності CRS, схваленого Радою Організації економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) 15.07.2014.
28 квітня 2023 року набрав чинності Закон України від 20.03.2023 № 2970-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки» (далі – Закон 2970-ІХ).


Відповідно до Закону 2970-ІХ, АТ «Сенс Банк» повинен застосовувати заходи належної перевірки до фінансових рахунків для встановлення того, чи є рахунки підзвітними при встановленні ділових відносин/відкриті рахунків та під час актуалізації даних.

 

Ознаками приналежності фінансових рахунків до підзвітних рахунків в рамках Багатосторонньої угоди CRS можуть бути, зокрема:
- резидентство клієнта – фізичної особи/ФОП (окрім резидентства Україна/США);
- громадянство клієнта – фізичної особи/ФОП (окрім резидентства Україна/США);
- поточна поштова адреса або адреса проживання (в тому числі поштова скринька) у Підзвітній Юрисдикції – фізичної особи/ФОП (окрім резидентства Україна/США);
- кінцевий бенефіціар клієнта – юридичної особи має резидентство/громадянство/місце проживання (окрім резидентства/громадянства/місця проживання Україна чи США);
- клієнт – юридична особа зареєстрований в юрисдикції, відмінній від України чи США;
- клієнт сплачує або повинен сплачувати податок в юрисдикції, відмінній від України чи США;
- один або більше телефонні номери у Підзвітній Юрисдикції та жодного телефонного номера в Україні;
- постійно діючі вказівки (standing instructions) (крім тих, що стосуються Депозитного Рахунку) щодо переказу коштів на рахунок, який обслуговується в Підзвітній Юрисдикції;
- чинна довіреність або повноваження з правом підпису, надані особі, з адресою у Підзвітній Юрисдикції; або
- вказівка притримати/не відправляти кореспонденцію («hold mail instruction») або адреса для переадресації («in-care-of address») у Підзвітній Юрисдикції, якщо в документах щодо Власника Рахунку, наявних у Підзвітної Фінансової Установи, відсутня будь-яка інша адреса.

 

З метою здійснення заходів належної перевірки при встановленні ділових відносин/відкритті рахунків та під час актуалізації даних, на виконання Закону 2970-ІХ, Банк повинен отримати інформацію про резидентство своїх клієнтів.
З цією метою, всі клієнти зобов’язані надати документ самостійної оцінки Загального стандарту звітності CRS.

 

Документ самостійної оцінки CRS є безстроковим, допоки не зміняться обставини стосовно інформації, наданій у цій формі, зокрема відбудеться зміна податкового статусу Власника Рахунку та/або контролюючої особи, або зміна іншої інформації, яка підлягає обов’язковому заповненню, що призведе до визначення цього документа неточним, або неповним.
У такому випадку, клієнт АТ «Сенс Банк» повинен повідомити про зміни та надати оновлений документ самостійної оцінки CRS протягом 30 календарних днів до Банку.

 

Ненадання документів самостійної оцінки CRS, неповідомлення про зміну статусу податкового резидентства або ненадання протягом 30 календарних днів з дня отримання від Банку запиту інформації та/або документів для підтвердження статусу Власника Рахунку для цілей Загального стандарту звітності CRS, є підставою для Банку щодо застосування права відмовити клієнту у встановленні ділових відносин, відмовити у наданні фінансових послуг або відмовити в подальшому наданні послуг, у тому числі розірвати з клієнтом договірні відносини в односторонньому порядку.

Відповідно до пункту 118.7 статті 118 Податкового кодексу України, умисне надання власником рахунка документів самостійної оцінки CRS стосовно себе та/або стосовно його контролюючих осіб у випадках, передбачених статтею 39 Податкового кодексу України, з недостовірними відомостями, що призвело до невстановлення підзвітності рахунка для власника рахунка та/або для його контролюючих осіб, — тягне за собою накладення штрафу у 100 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

 

Сплата такого штрафу не звільняє власника рахунку від обов’язку щодо надання документів самостійної оцінки CRS з достовірними відомостями.

 

Більше інформації про Загальний стандарт звітності CRS можна отримати за посиланнями:
- CRS (Загальний стандарт звітності);

- Закон України рро внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки;

- Центр податкової прозорості.

Питання та відповіді

Що таке CRS?

Common Standard on Reporting and Due Diligence for Financial Account Information (CRS) або Загальний стандарт звітності та належної перевірки інформації про фінансові рахунки (Загальний стандарт звітності CRS) – це міжнародний стандарт, схвалений Радою ОЕСР 15 липня 2014 року, що вимагає від країн, які його імплементують, здійснювати збір інформації від фінансових установ про фінансові рахунки власників рахунків та щорічно на автоматичній основі обмінюватися такою інформацією з юрисдикціями – партнерами з обміну в межах Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (Multilateral Competent Authority Agreement on Automatic Exchange of Financial Account Information (MCAA CRS)).

Який обов’язок Банку в рамках виконання вимог щодо CRS?

АТ «Сенс Банк» є банківською установою, яка відповідно до Загального стандарту звітності CRS (як фінансова установа країни-учасниці) зобов’язана здійснювати належну комплексну перевірку (due diligence) фінансових рахунків та серед власників рахунків (у певних випадках і серед їх контрольованих осіб) виявляти осіб, які є податковими резидентами інших юрисдикцій – партнерів з обміну інформацією.
Інформація про такі рахунки подається до компетентного органу країни-учасниці (визначеного податкового органу), який надалі надсилає відомості про фінансові рахунки юрисдикціям, резидентами яких є власники та контрольовані особи власників фінансових рахунків.

Чому мене просять надати дані про CRS або податкову інформацію іншої країни?

Під час встановлення ділових відносин із Банком, відкриття поточного рахунку чи актуалізації відносин кожен клієнт проходить ідентифікацію даних.

Визначення статусу податкового резидентства є складовою загального процесу належної перевірки клієнтів.

Якщо в анкеті-заяві або опитувальнику виявлено ознаки податкового резидентства, відмінного від України/США, то в межах процесу ідентифікації клієнту потрібно надати дані про CRS або податкову інформацію іншої країни.

Банк зобов’язаний отримувати податкову інформацію резидентів інших країн відповідно до Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки (Multilateral Competent Authority Agreement on Automatic Exchange of Financial Account Information (MCAA CRS)).

Усі банки України є фінансовими агентами та зобов’язані дотримуватися вимог CRS щодо передання інформації. За невиконання вимог CRS до банків застосовуються штрафні санкції.

Які обов’язки покладаються на клієнтів Банку?

Надавати Банку інформацію щодо держави (території) податкового резидентства стосовно себе та/або контрольованих осіб в обсягах, визначених CRS, а також протягом 30 календарних днів повідомити Банк у разі зміни статусу податкового резидентства.

Які наслідки ненадання банку інформації?

Ненадання інформації є підставою для відмови у встановленні ділових відносин або наданні фінансових послуг клієнту, зокрема й для розірвання договірних відносин із власником рахунку.

Які наслідки умисного надання неправдивої інформації?

Умисне надання клієнтом на адресу банку неправдивої інформації (щодо країни податкового резидентства, хибного TaxID та/або його відсутності) стосовно себе та/або контрольованих осіб тягне за собою накладення штрафу на клієнта з боку Державної податкової служби України, еквівалентного 100 розмірам мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.
Ненадання документів самостійної оцінки CRS, неповідомлення про зміну статусу податкового резидентства або ненадання протягом 30 календарних днів з дня отримання від Банку запиту інформації та/або документів для підтвердження статусу Власника Рахунку для цілей Загального стандарту звітності CRS, є підставою для Банку щодо застосування права відмовити клієнту у встановленні ділових відносин, відмовити у наданні фінансових послуг або відмовити в подальшому наданні послуг, у тому числі розірвати з клієнтом договірні відносини в односторонньому порядку.